Mitt & Majas lilla äventyr

2009-08-07 18:23:06 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Hellu.

Har kommit hem nu. Det var en grymt mysig dag. Måste bara berätta.

Jag & Maja skulle gå iväg en stund och titta runt lite. Så vi började gå mot nån annan strand än den vi låg på. Vi gick en ganska lång stund. Sen såg vi nån slags udde som vi ville till så vi började gå mot den. Och helt plötsligt gick det uppåt jätte mycket uppåt och vi var uppe på värsta berget. Det var världens stup där ! Vågade ite ens titta ner. Men sen tänkte vi att Anderön kan ju inte vara så stort så vi börjde gå och tänkte gå runt hela ön :O Ja ni hör ju själva, vi måste fått nånting i oss.. Men vi började gå och kom till värsta stigen där det kryllade av myror, och myror räknas som kryp/insekter så tror ni jag fick lite panik, så vi började springa, långt sprang vi. Sen lungnade myrkriset sig. Vi följe några blåa prickar på träden så att vi inte skulle gå vilse. och grejen var den att lite innan vi började gå så sa båda att det skulle vara lite småcoolt att gå vilse. Men ja, vi fortsatte , och fortsatte och fortsatte gå jätte långt, kom ingensatns. Det var bara massa skog, och det är ju naturresarvat där och så. Men sen blev det ganska öppet och vägen delade sig. Det var blåa prickar på båda ställerna och i ba: Jaha, vilken väg tar vi? En gick neråt och en svängde lixom inåt. Så jag ba: Ja men vi tar den inåt då kanske vi iaf genar igenom hela ön för den verkar ju pretty stor !! Så vi svängde och det var ingen stig numera utan höggräs !! Och det kliades och det var varmt och vi hade varken med oss mobil elr kamera (så man kunde fota blodbevis lixom!) en vi fortsatte och kom ifrån vattnet som vi hade följt lite halvt. Sen blev det jättehögt torrt &hårt gräs och det var ingen stig så vi fick göra upp en. men sen kom vi till en kohage och då visste jag vart vi var, för det var där vi var på midsommar, men vi vågade inte gå in för bonden ägde ju den. Så vi gick in i skogen igen, men se märkte vi att vi gick tillbaka, så vi svängde av och kom till ett dike typ som var asdjupt !! Så jag tog sats och hoppade över. Och Maja också, som dock brännde sig på en brännässla .. Tror vi :// Vi kom till en väldigt grön gräsmatta som det var väldigt hög gräs och det ar blött så vi blev dyngsura och sen märkte vi att det också var bondes, han typ sådde nånting där så då fick vi bråttom. Sprang ut och då kom vi lite ovanför Fanny & Sannes stuga och då var det en bilväg tillbaka bara, men den var väääääldigt lång, typ halva vägen !!

Vilket äventyr va!? Asså vi var borta i 2 timmar, fatta hur långt vi gick!!! Lätt över 1 mil.

Sen tog vi lite kort, åt och gjorde lite. Och nu är jag hemma. Kan inte ladda över bilderna från min kamera på datorn för jag har typ förstört sladden. Ska typ på onof imorgon och oklla upp det. Om jag får in bilderna blir det både bilder från idag och igår med Matilda.

Nu måste jag dricka vatten. Det är 26 grader utanför oss nu oh vi bor typ i skogen ..

Kommentarer
Maja Felicia ♥

hahah! det var en rolig dag, även fast vi nästan gick vilse :) Lust att gå den igen?? tveksamt! x)

2009-08-08 16:16:24

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback