En sann story by Jonna

2009-08-05 23:15:04 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Okej förbred er på ett låååååång inlägg !
Fast det är ganska värt att läsa, för jag blev attakerad igår !!

Vet ni vad det äckligaste och hemskaste och mest hatfullasaken är i världens (enligt mig) ?! KRYP/INSEKTER !! - DET FINNS INGET ÄRRE ! Igår när jag satt vid datorn var det en fluga (trodde jag) som höll på flyga runt mig och satte sin på mina ben osv (jag har inget emot vanliga flugor). Men sen när jag skulle vifta bort den (för den kröp på mina ben och det kittlades) så upptäckte jag att det var en jättestor sexfotad svart JÄTTE-fluga (vet int evad det var) som satt på mitt ben och INTE en vanlig fluga. Så jag bara kastade mig bak i stolen, och det värsta var att jag kunde inte skrika för resten av huset låg och sov (annars är det rätt skönt att förmedla sin rädsla via skrik...)

Hur som helst så viftade jag bort "flugan" och den landade på golvet (och nej det ar ingen spyfluga eller broms). jag bara stirrade oh sket i den sen. Sen när jag var klar med mina ärenden på datorn skulle jag gå in på toan och borsta tänderna samt tvätta bort sminket . Då upptäckte jag till min stora förvåning att "flugan  ar borta ! och min dörr till mitt rum var öppen - men det la inte jag så mycket större enegi till då.

Väl inne på toan ser jag att mamma  har ställt några blommor som vi brukar ha ute på verandan i badkaret för att typ vattna/skölja av/rengöra - inte vet jag vad hon gör med dom. Iaf så gör jag en liten närmare titt och vad ligger inte där i då - en snigel ! Hur äckligt är inte det ! Skriker fortfarande inte så duktig som jag är. Tänker på min dörr och beslutar mig för att gå och stänga den innan snigels slemmar sig in . Gör mig klar, och kollar en sista gång att snigeln ligger kvar - vilket den (som tur är) gör. Sen går jag in i mitt rum och änder mig om för att stänga dörren och där - mitt på dörren sitter JÄTTEFLUGAN !! Så dramatsik som jag är kastar jag mig bakåt och skriker till ! Fyfan vad rädd jag blev !!

Hur som helst så hittar jag en handduk på sängen och ska göra som min första tanke (som förövrigt lyder; kasta handduken på dörren så den träffar flugan och landar sedan på golvet med flugan under - som inte tar sig ut, och nästa morgon får Magnus fixa resten) när flugan flyger ner på golvet . jag skriker till (nehe?) men fik en bättre chans. Så jag kastar handduken och flugan är hjälplös :D Hihi.

Vad jag nu vill ha sagt med min story är att äckliga småkryp/storkryp/insekter bläiga varelser borde utrotas ! Ingen tycker ändå om dom. Säg en människa som gilalr insekter ! Förövrigt sitter jag och kollar på handduken nu (som inte har tagits ut ur mitt rum) och tänker ; tänk om "flugan" växer under natten och äter upp in till frukost! Måste ut med handduken nu !!

pusshej♥

kan man kalla det här tanke/fundering ? Ja :P

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback