Gilla / Ogilla (om åre)

2009-10-05 18:16:41 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..




   • När Fanny & Sanne bråkar. Hahaha, vet ni hur kul det är att kolla på!? I lördags t.ex började dom tjafsa om vem som skulle spela Mario GoCart, dom typ hoppade på varandra och slog/nöpoch typ skrattade mellanåt osv. Och Fanny hade typ stukat lillfingret så hon ba; "AJ MITT LILLFINGER" och det var tydligen jättekul. Jag och Petter bara kollade på varandra och började asgarva. Tack syskonen Asplund för att ni fyller mina åre-dagar med skratt

   • Gratis internet på bibblan. Vi tog med datorn till Åre, men inte trådlösa internet ? Då är det ju superbra att det är gratis internet på biblioteket i Åre, eller hur ?! 

   • Balkongen mellan "oss". I Åre bor jag (plus min familj) precis brevid familjen Asplund (Fanny & Sanne) och då är det en balkong emellan våra lägenheter som man kan gå på så man slipper ta ytterväger, bra va ?! ;)




   • Bussarna i Åre går inte på sommaren. Egentligen skulle "överskriften" (det som är skrivet i fetstil) räcka. men jag måste förklara lite. På vintrarna går skidbussarna, så man kan ställa sina skidor + stavar bak på bussen och åka hem till ex. Tegefjäll där jag har min stuga. en på somrarna, eller nu på hösten går inte dom. Då är ju vi barn helt handikappade. Dom vuxna har oftast druckit och då kommer inte vi in på ex. byn, eller Duved. 

   • Bowlingskor. Visst dom fyller sin funktion, men hallå - dom kan äl åtminstone designa dom lite snyggare! Hur ser dom ut? Ta en titt.

   • Åre-dialekten. Hahaha, det låter nästan precis som stockholmska! Och det gör att vi från Östersund låter värsta jämtska ut jämfört med Åre-borna. Och det ogillas!

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback