Mitt & Ebbas äventyr

2010-04-10 20:09:41 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Haha vet ni vad? Jag berättade aldrig om mitt och Ebbas äventyr på lovet. Vi skulle ju ut och åka längdskidor en dag. Pappa hade berättat noga för mig vilken väg vi kunde ta eftersom dom inte skulle vara hemma den dagen för dom hade åkt på nån kusinträff hemma i Östersund (då hade vi även hela lägenheten för oss själva :D). Iaf så åkte vi och det gick ganska bra i början, det var fint väder och vi hade med oss fika.

Men sen kom vi till en skylt, där det stod Ullådalen och pekade åt ett håll och Åre by och pekade åt andra hållet. Pappa hade talat om att vi skulle till Ullådalen. Men vi tänkte att vi lika gärna kunde åka in till Åre by. Det var tydligen ingen bra idé. För det var inget skidspår utan bara skog på en smal stig i världens nedförsbackar, usch så jobbigt det var. Vi var tvungna att ta av oss skidorna och gå för det gick inte att åka för man ramlade bara. 

Sen kom vi inte längre ner och fick gå in till byn mitt på bilvägen, det va pinsamt. Och sen fick vi springa för att hinna med bussen hem till Tegefjäll. Haha, då åkte vi upp i backen och satte oss där och solade och fikade. 

Dagen efter åkte vi längdskidor i backarna istället, mycket roligare :D




Ebba har fler bilder, jag ska be henne skicka, hihi.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback