"Får vi mäta ditt hus?"

2009-11-03 14:09:03 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Tjabbaaa!
Hemma från yttligare en dag från skolan. Provet gick åt helvete, kunde inte ett jävla skit! Men jag får väl nöja mig vid att vara ett G-barn då!

Och juste på NOn skulle jag, Ebba & Betty ut och mäta hus för vi håller på bygger kartong-hus på tekniken. Då tog vi det närmaste huset skolan och plingade på.
Vi tre: Hej, skulle vi kunna få mäta ditt hus, vi håller på med ett skolarbete på skolan.
Gubben: Eh, jaa? Ni har inga sprayburkar va?
Vi tre: Hahaha, nej, bara den här (visar ett måttband).
Gubben: Ja okej då. Fast det är ju ung. 15 m, men ni får mäta om ni vill.

Och så började vi mäta, och vi skulle ju bara ha på ett ungefär, men han skulle tydligen vara jätteexakt. På minsta cm! Och han ba; "Ja, jag förstod att ni skulle krångla till det så här" när vi hade råkat vänt på måttbandet. Och sen när vi skulle räkna ut tog vi fram miniräknare för vi var tvungna att plusa massa summor och han ba; "Men tjejer, hur gamla är ni?" Hahaha, ja men det var en upplevelse.

På idrotten hade vi boxing (inte boxning för er som tror att jag suger på att stava). Jag körde med Erica och faan vad jobbigt det var!

Nu ska jag hoppa in i duschen sen kommer Ebba och vi ska plugga tror jag.

xoxo Jonna

Kommentarer

sv: jag tror iallafall inte det :o

2009-11-03 16:00:51

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback