Förintelsens minnesdag

2010-01-27 15:32:57 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag lever fortfarande och tickade har slutat, haha.

Ikväll är det ett fackeltåg där vi ska gå runt stan typ. Det är obligatoriskt så detta väljer alltså inte jag själv. Jag försöker intala mig själv att det kommer bli super kul och inte alls kallt. Jag kan även trösta mig med att jag får kompledigt för det. Dock måste man gå skolvis & klassvis. Det suger. 

auschwitz39ta.jpg

Men anledningen till detta tåg är ju för att "fira" att det var just idag den 27 januari 1945 som judarna befriades. Hemskt.

Och ja, en tanke slog mig nyss. Jag & Fanny kommer att få sitta på två ensamma stolar nästa nyår...
UPDATE: iaf jag...


Kommentarer
Anonym

hahaha ! jag kommer alltid sitta där med er ;)

2010-01-27 19:50:24

sv. haha tack :) det värmer <33

2010-01-27 20:50:44

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback